Plataformas Cloud Computing: análisis comparativo Google Drive y OneDrive.
Abstract
El presente trabajo ha sido realizado con el objetivo de evaluar la funcionalidad desde el punto de vista de los estudiantes las plataformas Google Drive y OneDrive, que son utilizadas en el dictado de las cátedras de Informática e Informática Aplicada. En este estudio descriptivo – comparativo en el cual intervinieron 64 estudiantes de la Carrera de Medicina de la Escuela Superior Politécnica de Chimborazo (www.espoch.edu.ec). El cuestionario se construyó utilizando la plataforma Google Drive, consta de 31 ítems y los datos informativos de cada estudiante, se utilizó el número de cédula como clave primaria. Los datos se procesaron utilizando el complemento EZAnalyze. El análisis estadístico de los datos determinó que los estudiantes prefieren utilizar la plataforma Google Drive para la gestión de la información. De la misma forma se determinó que existe una diferencia significativa entre el uso de la plataforma Google Drive y OneDrive con un valor de p=0,0000010. Se recomienda utilizar la plataforma Google Drive para la gestión de la información académica de los estudiantes.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors who publish in this journal agree to the following terms:
- The authors retain the copyright and guarantee to the journal the right to be the first publication of the work are distributed under a license of use and distribution "Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivativeWorks 3.0 Unported" (CC BY-NC-ND 3.0) You can consult from here the informative version and the legal text of the license that allows others to share the work with an acknowledgement of the authorship of the work and the initial publication in this journal.
- Authors may separately enter into additional agreements for non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal (for example, placing it in an institutional repository or publishing it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to disseminate their work electronically (e.g., in institutional repositories or on their own website) before and during the submission process, as this can lead to productive exchanges as well as earlier and greater citation of published work (see The Effect of Open Access).